اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مخبر: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌شود

  • کد خبر: ۹۳۵۵۲
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مخبر: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت به هیچ وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می‌رود صنایع داروسازی با قیمت‌گذاری مناسب به رفع نیازمندی های دارویی کشور کمک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر در نشست با اعضای سندیکای داروی انسانی افزود: تامین و تولید ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور توسط صنایع داروسازی مایه افتخار برای این بخش صنعت کشور است و انتظار داریم با حل مشکلات و همفکری و همکاری دولت و صنایع داروسازی ۳ درصد مابقی نیازهای کشور در زمینه دارو به ویژه بیماران صعب العلاج در کشور تهیه و تولید شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال آن است که صنعت داروسازی کشور با رفع مشکلات با قوت به کار خود ادامه دهد و با به روزرسانی تکنولوژی و تجهیزات در جهت سلامت مردم گام‌های موثری بردارد.

وی هرگونه هزینه برای تامین سلامت و بهداشت مردم را وظیفه ذاتی دولت و یک سرمایه گذاری بلندمدت برای آینده کشور دانست و ادامه داد: سه راس مثلث صنعت داروسازی، شرکت‌های بیمه و وزارت بهداشت باید با همفکری، همکاری و هماهنگی یکدیگر در جهت کاهش مشکلات مردم و حمایت از آنها در حوزه تامین دارو و حفظ سلامت جامعه حرکت کنند.

مخبر با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در روزهای گذشته برای تامین داروی برخی از بیماران در کشور تصریح کرد: قابل قبول نیست که با وجود چنین صنعت داروسازی قوی و قدیمی در کشور مشکلات این چنینی برای برخی از بیماران بوجود آید.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تجربه تامین ۱۵۰ میلیون دُز واکسن ظرف دو ماه نشانگر این است که بخش درمان و سلامت نظام جمهوری اسلامی ایران توانایی دارد تمام احتیاجات و نیازمندی‌های مردم در این بخش را تامین کند.

وی اظهار داشت: از صنعت داروسازی کشور انتظار داریم تا با مدیریت قیمت گذاری و همکاری وزارت بهداشت وضعیت دارو در کشور به گونه ای اداره شود که مردم برای تامین دارو  در داروخانه‌ها دچار مشکل نشوند.

مخبر از داروسازان بزرگ کشور خواست به عنوان بازوی دولت و وزارت بهداشت راهکارها، پیشنهادها و برنامه جامع عملیاتی خود را برای توسعه صنعت دارو هر چه زودتر ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در خصوص برخی شایعات مطرح شده در زمینه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به بخش دارو تاکید کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت به هیچ وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می‌رود صنایع داروسازی با قیمت‌گذاری مناسب به رفع نیازمندی های دارویی کشور کمک کنند.

در این نشست اعضای سندیکای داروی انسانی به طرح مطالبات، نگرانی ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه های مختلف به ویژه لزوم نوسازی و بازسازی صنعت داروی کشور، کمک به کارخانه‌های داروسازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش خرید تجهیزات و ماشین آلات و ورود تکنولوژی‌های روز دنیا، دقیق شدن فرانشیز بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها، جلوگیری از فساد و توزیع ناعادلانه ارز ترجیحی در بخش دارو، اصلاح قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و همچنین اساسنامه سازمان غذا و دارو پرداختند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->